Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. .... " Μια φορά κι ενα καιρό ηταν ........ "

.....Και  οσο  να  πείς  συνήθως  το  καταλάγιασμα  της  σκέψης   λειτουργεί   σαν  λιθαράκι   στα  λιμνάζοντα    νερά  ,  καλή  ώρα  οπως  τώρα  .  Για  δες   κύκλοι  ομό-κεντροι  απλώνονται  !  Γύρω  μου  χάρτινα   καραβάκια   φορτωμένα    με  .."  παχιά  λόγια ".     Φαινόμενο  των  ημερών  μας   που  όσο   περνά  ο  καιρός  θα  πυκνώνει !!!  Οπως με  τον  ίδιο  ρυθμό  θα  φουντώνουν   τα  " ... ψεύτικα  τα  λόγια  τα  μεγάλα ... " .
       Λέω  να  χαλαρώσω  .  Σκαλίζω   το  αρχείο   μου    και  σκοντάφτω   πάνω  σε  παλιές   σημειώσεις  , εντελώς  άστοχη  επιλογή   αφού   αυτή  μου   η  σκέψη   με  "  αγκυστρώνει " σ  ενα  πεδίο   αναζήτησης   διόλου  ανώδυνο  !  Παγιδεύθηκα !
    ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   !  Ημερολόγιο  δοκιμών   -- παρατηρήσεις ..! Ετσι  τώρα  εμπρός  μου   παρελαύνουν  σκηνές, στιγμιότυπα ,   μνήμες  ,  το  καθένα  ξεχωριστά  και  ολα  μαζί  " παίζουν " σαν  ξεχασμένη  πλάκα   γραμμοφώνου !  Σκόνη  μελωδική .  Πίσω  από  την  σκόνη   ενα  ελαφρύ  μειδίαμα  σκάει   στα  χείλη  μου  ...ισα  ισα  που  αχνοφαίνεται   καθώς  η  πλάκα  γραμμοφώνου  21 στροφών  (  2014  - 1993 = 21 )  στριφογυρίζει   αλέθοντας  ενα  σωρό " γιατί " και  άλλα  τόσα " διότι ".
      Χωρίς  δεύτερη  σκέψη    το  αναψοκοκκινισμένο  και  έφυδρο   από  θυμό   μολύβι  αναλαμβάνει  δράση ......    " ..... Μια  φορά   κι  ενα  καιρό  ήταν  .... "   Ωστόσο    αιωρούμενη  η  μελωδική  σκόνη   κατακλύζει  την  ατμόσφαιρα  ,  δαχτυλίδια  και  οχτάρια  σχηματοποιημένα  στον  αέρα !  Κόκκοι  δημιουργικοί .  Πίσω  από  το  πύκνωμα  λες  και  παρατηρώ   βλέμματα  αγαπημένων  φίλων   συμπαικτών /τριών  επί  σκηνής .  Λες  και  διαβάζω   τα  γιατί  και  τα  διότι   για   το  τεράστιο   γαμώτο που  εμφωλεύει σ το  ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.  "  Μια  φορά  κι  ενα  καιρό  ήταν  "  !
       Τα  δάχτυλά  μου  καταπιάνονται   στο  ξεφύλισμα  των  σημειώσεων  μου . Με  αυτοσυγκράτηση  και  δυσκολία  στην  επιλογή  σταχυολογώ   ορισμένες   σκέψεις  δημοσιευμένα  αποσπάσματα    εν  έτει 2001   και 2004 !!!  Αφιερωμένο  εξαιρετικά   στούς  αγαπημένους /νες  φίλους και  φίλες  που  ανταμώσαμε  στον  στίβο  της  θεατρικής  πράξης .
    " .........  Σου  γράφω  φίλε  μου  κι  ελπίζω  να  μην  διασπαθίζω  τον  χρόνο  μου  . Και  αν  πάλι  σε  ρωτήσω  για  την  φυσιογνωμία   και  το  περιεχόμενο   του  θεάτρου    που  διακονείς   η  ακόμη   κατα  πόσο   ειναι  απαρραίτητο  το  ερασιτ.  θέατρο  και  γιατί ??  Ποια   η  κοινωνική   αποστολή του ??  Θα  μου  απαντήσεις    με  διάχυση   προς  αυτό .
      Ομως  στην  πραγματικότητα   αγαπημένε  φίλε  τι  επιδιώκεις ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ .   προσανατολισμένο   σε  μεθόδους  και  τρόπους  λειτουργείας    προς  την  κατευθυνση   της  θεμελίωσης  μιας   εξελικτικής  πορείας  ,  σε  αντιστοιχία   πάντα   με  την  κοινωνία  οπου  ζεις  και  αναπνέεις ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   χωρίς  προσανατολισμό   με  κυρίαρχο   στοιχείο   την  πρεμιέρα  ,  τον " πρωταθλητισμό " και  την  απαξίωση   του  λοιπού  θεατρικού  βίου ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.  τ  οποίο  στηρίζεται   σε  πράγματα   της  μισής  καρδιάς ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.  που  η  λειτουργία  του   καταλήγει   σ  εργοτάξιο   παραγωγής   έργων ??  Με  δεινοπαθήματα   και  παλλινδρομήσεις   ρεπερτορίου  , χωρίς  κρυστάλλινη  θέση    και  θεατρικο-- ιδεολογικό   στίγμα ???
ΔΗΘΕΝΑ  παγιδευμένο   απο   ενα  νόθο   ημιεπαγγελματισμό  με  όλες  τις  αρνητικές  παρενέργειες???
....  Η   μήπως  κάτι  διαφορετικό ???  ........."
                 "  ΤΑ  ΝΕΑ  ΤΗΣ   ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ  "     Γράμμα  στον  ερασιτέχνη  ηθοποιό  ( απόσπασμα ) 18-10-2001 
         "   .......    Το  ερασιτεχνικό  θέατρο   απαλλαγμένο  από  το  " φάντασμα " του  ταμείου  και  με   καταλαγιασμένους   στόχους  ,  θεατρικό- ιδεολογικό  στίγμα   έχει  την  δυνατότητα   ν  αφουγκρασθεί   τον  περίγυρο  , την κοινωνία , την ανθρωπογεωγραφία   της  περιοχής  ωστε  να  επικοινωνήσει   με  ποικίλες  μορφές  θεατρικής   έκφρασης  . ¨Οσο  υγιής  ειναι  ο  συχνωτισμός  σκηνοθέτη --  συντονιστή  ομάδας   όλο  και  πιότερο   γόνιμο    θα  ειναι  το  έδαφος  της   συνδημιουργίας  .    Ενα  υγιές   και  ευρωστο   ερασιτεχνικό  θεατρικό  ρευμα  που  διαθέτει  απο-θέματα   ψυχής , "  ακούει " τον  κοινωνικό  περίγυρο  , γίνεται  πόλος  έλξης  για  λαικούς δημιουργούς , ενθαρρύνει  , συν-πράττει   και  συν-δράμει   στην  ανάπτυξη   του  κοινωνικού  θεάτρου (  Φυλακές, ΚΑΠΗ , Τσιγγάνοι ,  Νοσοκομεία ,  οικονομικοί  μετανάστες κ.λ.π ) .
    Η  απάντηση  λοιπόν  στο  ερώτημα  γιατί  ειναι  απαρραίτητο   το  ερασιτεχνικό  θέατρο   δεν  μπορεί  να  ειναι  μονολεκτική . Διαφέρει  για  κάθε  σκεπτόμενο  δημιουργό ... Ζητώ  ταπεινά  συγνώμη   αν  το  απόσταγμα   των  σκέψεων  μου   ηχεί  "  φάλτσα " πλην  ομως   στο  μελάνι  της  διαδρομής  εσωκλείω  την  ανησυχία  μου ... "  
  "  ΤΑ  ΝΕΑ  ΤΗΣ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ "   6-12-2004    Αρχιτεκτονική  ερασιτεχνικού  θεάτρου  ( απόσπασμα ) 
           Και  καθώς  η   ξεχασμένη  πλάκα  του  γραμμοφώνου   συνεχίζει  το  παιχνίδισμα  της  μελωδικής  σκόνης , απο  το  βάθος  του  χρόνου   προβάλλει   μία  φωτεινή  εξαίρεση .  Ο αγαπημένος   φίλος  ,   σκηνοθέτης  και  συγγραφέας  Σέργιος Γκάκας  !   Μπαίνω  στον  πειρασμό   και  "κλέβω "  λίγο  απο  την  φωτεινή αυτή  δέσμη  πριν  αφήσω  το  μολύβι   να  ξαποστάσει ......  ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ.   " Μια  φορά  κι  ένα  καιρό  ηταν ....."                                      ....  κυρ...  σαμ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: