.....Και οσο να πείς συνήθως το καταλάγιασμα της σκέψης λειτουργεί σαν λιθαράκι στα λιμνάζοντα νερά , καλή ώρα οπως τώρα . Για δες κύκλοι ομό-κεντροι απλώνονται ! Γύρω μου χάρτινα καραβάκια φορτωμένα με .." παχιά λόγια ". Φαινόμενο των ημερών μας που όσο περνά ο καιρός θα πυκνώνει !!! Οπως με τον ίδιο ρυθμό θα φουντώνουν τα " ... ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ... " .
Λέω να χαλαρώσω . Σκαλίζω το αρχείο μου και σκοντάφτω πάνω σε παλιές σημειώσεις , εντελώς άστοχη επιλογή αφού αυτή μου η σκέψη με " αγκυστρώνει " σ ενα πεδίο αναζήτησης διόλου ανώδυνο ! Παγιδεύθηκα !
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. ! Ημερολόγιο δοκιμών -- παρατηρήσεις ..! Ετσι τώρα εμπρός μου παρελαύνουν σκηνές, στιγμιότυπα , μνήμες , το καθένα ξεχωριστά και ολα μαζί " παίζουν " σαν ξεχασμένη πλάκα γραμμοφώνου ! Σκόνη μελωδική . Πίσω από την σκόνη ενα ελαφρύ μειδίαμα σκάει στα χείλη μου ...ισα ισα που αχνοφαίνεται καθώς η πλάκα γραμμοφώνου 21 στροφών ( 2014 - 1993 = 21 ) στριφογυρίζει αλέθοντας ενα σωρό " γιατί " και άλλα τόσα " διότι ".
Χωρίς δεύτερη σκέψη το αναψοκοκκινισμένο και έφυδρο από θυμό μολύβι αναλαμβάνει δράση ...... " ..... Μια φορά κι ενα καιρό ήταν .... " Ωστόσο αιωρούμενη η μελωδική σκόνη κατακλύζει την ατμόσφαιρα , δαχτυλίδια και οχτάρια σχηματοποιημένα στον αέρα ! Κόκκοι δημιουργικοί . Πίσω από το πύκνωμα λες και παρατηρώ βλέμματα αγαπημένων φίλων συμπαικτών /τριών επί σκηνής . Λες και διαβάζω τα γιατί και τα διότι για το τεράστιο γαμώτο που εμφωλεύει σ το ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. " Μια φορά κι ενα καιρό ήταν " !
Τα δάχτυλά μου καταπιάνονται στο ξεφύλισμα των σημειώσεων μου . Με αυτοσυγκράτηση και δυσκολία στην επιλογή σταχυολογώ ορισμένες σκέψεις δημοσιευμένα αποσπάσματα εν έτει 2001 και 2004 !!! Αφιερωμένο εξαιρετικά στούς αγαπημένους /νες φίλους και φίλες που ανταμώσαμε στον στίβο της θεατρικής πράξης .
" ......... Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω να μην διασπαθίζω τον χρόνο μου . Και αν πάλι σε ρωτήσω για την φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του θεάτρου που διακονείς η ακόμη κατα πόσο ειναι απαρραίτητο το ερασιτ. θέατρο και γιατί ?? Ποια η κοινωνική αποστολή του ?? Θα μου απαντήσεις με διάχυση προς αυτό .
Ομως στην πραγματικότητα αγαπημένε φίλε τι επιδιώκεις ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ . προσανατολισμένο σε μεθόδους και τρόπους λειτουργείας προς την κατευθυνση της θεμελίωσης μιας εξελικτικής πορείας , σε αντιστοιχία πάντα με την κοινωνία οπου ζεις και αναπνέεις ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. χωρίς προσανατολισμό με κυρίαρχο στοιχείο την πρεμιέρα , τον " πρωταθλητισμό " και την απαξίωση του λοιπού θεατρικού βίου ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. τ οποίο στηρίζεται σε πράγματα της μισής καρδιάς ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. που η λειτουργία του καταλήγει σ εργοτάξιο παραγωγής έργων ?? Με δεινοπαθήματα και παλλινδρομήσεις ρεπερτορίου , χωρίς κρυστάλλινη θέση και θεατρικο-- ιδεολογικό στίγμα ???
ΔΗΘΕΝΑ παγιδευμένο απο ενα νόθο ημιεπαγγελματισμό με όλες τις αρνητικές παρενέργειες???
.... Η μήπως κάτι διαφορετικό ??? ........."
" ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ " Γράμμα στον ερασιτέχνη ηθοποιό ( απόσπασμα ) 18-10-2001
" ....... Το ερασιτεχνικό θέατρο απαλλαγμένο από το " φάντασμα " του ταμείου και με καταλαγιασμένους στόχους , θεατρικό- ιδεολογικό στίγμα έχει την δυνατότητα ν αφουγκρασθεί τον περίγυρο , την κοινωνία , την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής ωστε να επικοινωνήσει με ποικίλες μορφές θεατρικής έκφρασης . ¨Οσο υγιής ειναι ο συχνωτισμός σκηνοθέτη -- συντονιστή ομάδας όλο και πιότερο γόνιμο θα ειναι το έδαφος της συνδημιουργίας . Ενα υγιές και ευρωστο ερασιτεχνικό θεατρικό ρευμα που διαθέτει απο-θέματα ψυχής , " ακούει " τον κοινωνικό περίγυρο , γίνεται πόλος έλξης για λαικούς δημιουργούς , ενθαρρύνει , συν-πράττει και συν-δράμει στην ανάπτυξη του κοινωνικού θεάτρου ( Φυλακές, ΚΑΠΗ , Τσιγγάνοι , Νοσοκομεία , οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π ) .
Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημα γιατί ειναι απαρραίτητο το ερασιτεχνικό θέατρο δεν μπορεί να ειναι μονολεκτική . Διαφέρει για κάθε σκεπτόμενο δημιουργό ... Ζητώ ταπεινά συγνώμη αν το απόσταγμα των σκέψεων μου ηχεί " φάλτσα " πλην ομως στο μελάνι της διαδρομής εσωκλείω την ανησυχία μου ... "
" ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ " 6-12-2004 Αρχιτεκτονική ερασιτεχνικού θεάτρου ( απόσπασμα )
Και καθώς η ξεχασμένη πλάκα του γραμμοφώνου συνεχίζει το παιχνίδισμα της μελωδικής σκόνης , απο το βάθος του χρόνου προβάλλει μία φωτεινή εξαίρεση . Ο αγαπημένος φίλος , σκηνοθέτης και συγγραφέας Σέργιος Γκάκας ! Μπαίνω στον πειρασμό και "κλέβω " λίγο απο την φωτεινή αυτή δέσμη πριν αφήσω το μολύβι να ξαποστάσει ...... ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. " Μια φορά κι ένα καιρό ηταν ....." .... κυρ... σαμ...
Λέω να χαλαρώσω . Σκαλίζω το αρχείο μου και σκοντάφτω πάνω σε παλιές σημειώσεις , εντελώς άστοχη επιλογή αφού αυτή μου η σκέψη με " αγκυστρώνει " σ ενα πεδίο αναζήτησης διόλου ανώδυνο ! Παγιδεύθηκα !
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. ! Ημερολόγιο δοκιμών -- παρατηρήσεις ..! Ετσι τώρα εμπρός μου παρελαύνουν σκηνές, στιγμιότυπα , μνήμες , το καθένα ξεχωριστά και ολα μαζί " παίζουν " σαν ξεχασμένη πλάκα γραμμοφώνου ! Σκόνη μελωδική . Πίσω από την σκόνη ενα ελαφρύ μειδίαμα σκάει στα χείλη μου ...ισα ισα που αχνοφαίνεται καθώς η πλάκα γραμμοφώνου 21 στροφών ( 2014 - 1993 = 21 ) στριφογυρίζει αλέθοντας ενα σωρό " γιατί " και άλλα τόσα " διότι ".
Χωρίς δεύτερη σκέψη το αναψοκοκκινισμένο και έφυδρο από θυμό μολύβι αναλαμβάνει δράση ...... " ..... Μια φορά κι ενα καιρό ήταν .... " Ωστόσο αιωρούμενη η μελωδική σκόνη κατακλύζει την ατμόσφαιρα , δαχτυλίδια και οχτάρια σχηματοποιημένα στον αέρα ! Κόκκοι δημιουργικοί . Πίσω από το πύκνωμα λες και παρατηρώ βλέμματα αγαπημένων φίλων συμπαικτών /τριών επί σκηνής . Λες και διαβάζω τα γιατί και τα διότι για το τεράστιο γαμώτο που εμφωλεύει σ το ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. " Μια φορά κι ενα καιρό ήταν " !
Τα δάχτυλά μου καταπιάνονται στο ξεφύλισμα των σημειώσεων μου . Με αυτοσυγκράτηση και δυσκολία στην επιλογή σταχυολογώ ορισμένες σκέψεις δημοσιευμένα αποσπάσματα εν έτει 2001 και 2004 !!! Αφιερωμένο εξαιρετικά στούς αγαπημένους /νες φίλους και φίλες που ανταμώσαμε στον στίβο της θεατρικής πράξης .
" ......... Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω να μην διασπαθίζω τον χρόνο μου . Και αν πάλι σε ρωτήσω για την φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του θεάτρου που διακονείς η ακόμη κατα πόσο ειναι απαρραίτητο το ερασιτ. θέατρο και γιατί ?? Ποια η κοινωνική αποστολή του ?? Θα μου απαντήσεις με διάχυση προς αυτό .
Ομως στην πραγματικότητα αγαπημένε φίλε τι επιδιώκεις ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ . προσανατολισμένο σε μεθόδους και τρόπους λειτουργείας προς την κατευθυνση της θεμελίωσης μιας εξελικτικής πορείας , σε αντιστοιχία πάντα με την κοινωνία οπου ζεις και αναπνέεις ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. χωρίς προσανατολισμό με κυρίαρχο στοιχείο την πρεμιέρα , τον " πρωταθλητισμό " και την απαξίωση του λοιπού θεατρικού βίου ???
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. τ οποίο στηρίζεται σε πράγματα της μισής καρδιάς ????
ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. που η λειτουργία του καταλήγει σ εργοτάξιο παραγωγής έργων ?? Με δεινοπαθήματα και παλλινδρομήσεις ρεπερτορίου , χωρίς κρυστάλλινη θέση και θεατρικο-- ιδεολογικό στίγμα ???
ΔΗΘΕΝΑ παγιδευμένο απο ενα νόθο ημιεπαγγελματισμό με όλες τις αρνητικές παρενέργειες???
.... Η μήπως κάτι διαφορετικό ??? ........."
" ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ " Γράμμα στον ερασιτέχνη ηθοποιό ( απόσπασμα ) 18-10-2001
" ....... Το ερασιτεχνικό θέατρο απαλλαγμένο από το " φάντασμα " του ταμείου και με καταλαγιασμένους στόχους , θεατρικό- ιδεολογικό στίγμα έχει την δυνατότητα ν αφουγκρασθεί τον περίγυρο , την κοινωνία , την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής ωστε να επικοινωνήσει με ποικίλες μορφές θεατρικής έκφρασης . ¨Οσο υγιής ειναι ο συχνωτισμός σκηνοθέτη -- συντονιστή ομάδας όλο και πιότερο γόνιμο θα ειναι το έδαφος της συνδημιουργίας . Ενα υγιές και ευρωστο ερασιτεχνικό θεατρικό ρευμα που διαθέτει απο-θέματα ψυχής , " ακούει " τον κοινωνικό περίγυρο , γίνεται πόλος έλξης για λαικούς δημιουργούς , ενθαρρύνει , συν-πράττει και συν-δράμει στην ανάπτυξη του κοινωνικού θεάτρου ( Φυλακές, ΚΑΠΗ , Τσιγγάνοι , Νοσοκομεία , οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π ) .
Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημα γιατί ειναι απαρραίτητο το ερασιτεχνικό θέατρο δεν μπορεί να ειναι μονολεκτική . Διαφέρει για κάθε σκεπτόμενο δημιουργό ... Ζητώ ταπεινά συγνώμη αν το απόσταγμα των σκέψεων μου ηχεί " φάλτσα " πλην ομως στο μελάνι της διαδρομής εσωκλείω την ανησυχία μου ... "
" ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ " 6-12-2004 Αρχιτεκτονική ερασιτεχνικού θεάτρου ( απόσπασμα )
Και καθώς η ξεχασμένη πλάκα του γραμμοφώνου συνεχίζει το παιχνίδισμα της μελωδικής σκόνης , απο το βάθος του χρόνου προβάλλει μία φωτεινή εξαίρεση . Ο αγαπημένος φίλος , σκηνοθέτης και συγγραφέας Σέργιος Γκάκας ! Μπαίνω στον πειρασμό και "κλέβω " λίγο απο την φωτεινή αυτή δέσμη πριν αφήσω το μολύβι να ξαποστάσει ...... ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. " Μια φορά κι ένα καιρό ηταν ....." .... κυρ... σαμ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου