ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ
Θεατρική απόδραση σε δύο πράξεις .. !
Καλησπέρα σας Αγαπημένοι φίλοι και φίλες , καλώς ήλθατε στην ξεχωριστή φεγγαράδα . Βραδιά αφιερωμένη στους έγκλειστους των φυλακών .
Και όπως συμβαίνει σε κάθε φεγγαράδα από την μέθη των αναθυμιάσεων , ελαφραίνουν κάπως ακόμη και οι βαριές πύλες των φυλακών .
Εκεί που το όνειρο σαν αερικό σφυρίζει στο μυαλό ανθρώπων εγκλείστων καλλιτεχνών .
Συνδημιουργοί , συνταξιδιώτες, συνεπιβάτες , αρθρώνουν λόγο , εκφράζονται , γίνονται δρώντα πρόσωπα , νιώθουν χρήσιμοι σφυρηλατούν την αυτοπεποίθηση τους ..
Λένε πως οι ομορφότερες αλήθειες εμφωλεύουν μέσα στα παραμύθια μέσα στα όνειρα μας .
Τρυπώνουν όπως καλή ώρα οι ήρωες της σύντομης παραμυθένιας ιστορίας την οποία κουβαλώ και νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας .
Λέει πως εκείνο το πρωί μπορεί ο ήλιος να βγήκε πάλι από το ίδιο σημείο υπογραμμίζοντας την κανονικότητα της ζωής , ταυτόχρονα όμως στο χώρο προαυλισμού των φυλακών σε απόμερη γωνιά στεκόταν ένας άνθρωπος .
Ήταν λέει διάφανος σχεδόν αόρατος , ένας άνθρωπος με ένα μπαστούνι που έκανε λέει τον μαέστρο .
Αυτός ο άνθρωπος λέει πότε ήταν ορατός και πότε αόρατος , πότε τον έβλεπαν και πότε δεν τον έβλεπαν .
Μόνο το μπαστούνι του στον αέρα χόρευε μετέωρο χωρίς ανθρώπου χέρι να το κρατά , και διεύθυνε το πλήθος των εγκλείστων οι οποίοι στεκόντουσταν έκπληκτοι αμήχανοι και απορημένοι καθώς αντίκρισαν ξαφνικά γύρω τους αγάλματα , ανθρώπινες μορφές , με ποικίλες δηλωτικές στάσεις του σώματος .
Αγάλματα παγωμένα λες και ήταν αλώβητα από την ανατολή του ήλιου .
Οι έγκλειστοι φορώντας ως πρωινό πανωφόρι μία ξεσηκωτική μουσική που έβγαινε από τα μεγάφωνα των φυλακών , χόρευαν , και παρατηρούσαν τα σιωπηλά αγάλματα , που άλλοι τα ακουμπούσαν άλλοι έκαναν αστεία μαζί τους
Το δε μπαστούνι λέει όλο και λικνιζόταν στον αέρα σαν βέργα μαέστρου και διεύθυνε τον χορό των εγκλείστων .
Την ίδια στιγμή από τους διάφανους ώμους του ανθρώπου φάνηκαν κάτι σαν ιμάντες , κάτι σαν κλωστές κανταϊφιού , αλλά όσο τον παρατηρούσα διέκρινα χρυσίζουσες κλωστές φεγγαριού να τον τραβούν ψηλά επάνω να του δίνουν φτερά και να πετά πέρα από τα παγωμένα αγάλματα που συνέχιζαν να στέκονται στον χώρο προαυλισμού των εγκλείστων .
Κάποια στιγμή λέει ο άνθρωπος απλώνει το διάφανο χέρι του να γραπώσει το μπαστούνι , τότε αυτό μεταμορφώνεται λέει σε φτερό ανέμου , το οποίο φτερό ανέμου έγραφε στον ουράνιο θόλο των φυλακών , πέρα δώθε , πάνω κάτω, φτερό ανέμου άγγιζε ένα ένα τα παγωμένα αγάλματα , και ήταν λέει το άγγιγμα τόσο αγαπησιάρικο με αποτέλεσμα ένα ένα τα παγωμένα αγάλματα να ξεπαγώνουν να ξεπαγώνουν να ξεπαγώνουν και να αρχίζουν λέει να κινούνται στον χώρο να αποκτούν πνοή ανάσα ζωή .
Ένα ένα αγαπημένοι φίλοι και φίλες να ξεπαγώνουν συναισθηματικά ..
Κι εδώ πιάνω στασίδι .
Ξεπαγώνω συναισθηματικά είναι το ζητούμενο κλειδί .
Κι εδώ έρχεται το θέατρο με την μορφή παιχνιδιού να συμβάλλει και να δώσει ερεθίσματα αφορμές για θεατρικές αποδράσεις .
΄Ερχεται η τέχνη !
Τέχνη ΜΕΣΑ με θέα το ΕΞΩ ..
Δεκέμβρης 1984 -- Δημήτρη Κεχαίδη η ΒΕΡΑ , Σκηνοθεσία Λευτέρης Βαρδάκος , συντονισμός Τάσος Παπαηλίου
Διαβάζω δύο σειρές από το πρόγραμμα :
<<…. Κάθε τι που συμβάλλει στην επιβίωση μας , μας δημιουργεί ευχαρίστηση μέχρι ευτυχία ….. >>
Μάρτης- Απρίλης 1988—Δημήτρη Κεχαίδη Το ΤΑΒΛΙ
<< … Στην προσπάθεια του ο καθένας να περισώσει και να προβάλλει κάποια στοιχεία έστω της προσωπικότητας του έρχεται αντιμέτωπος με τον περιβάλλοντα χώρο και τους ανθρώπους που κινούνται σε αυτόν , παρ όλο που θα πρεπε να τους ενώνει κοινή μοίρα …>>
2018—2020 -- Παιχνίδι με το Θέατρο - Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ Ιάκωβου Καμπανέλλη
<<…. Η συνάντηση μας στο σανίδι μας χαλάρωσε όλους και μάθαμε περισσότερα ο ένας για τον άλλον .. >>
Τι αποτυπώνονται στις σελίδες του βιβλίου ???
Θεατρική απόδραση σε δύο πράξεις ..!
------ Πρόκειται για βιωματική εμπειρία που δεν είναι παρά προέκταση της εκφραστικής φωνής των εγκλείστων .. Αποφεύγοντας την παγίδα της ωραιοποίησης θαρρώ και ευελπιστώ πως δίνει την ευκαιρία στο αναγνωστικό κοινό ν αποδράσει για λίγο από τον …. έξω κόσμο στον κόσμο της φυλακής ..
-------- Επίσης θα περιπλανηθεί στα ΤΙ? Και τα ΠΩΣ ? Των συναντήσεων μας …
------- Ακόμη ακολουθώντας μία νοητή τεθλασμένη γραμμή δεκαέξι αφηγήματα – ποιήματα - οδηγούν τον αναγνώστη /στρια λίγο πριν την έξοδο όπου εκεί βρίσκονται αναρτημένα σκίτσα – πορτρέτα δημιουργήματα έγκλειστου καλλιτέχνη …!
------- Τέλος όταν περιβάλλεσαι από τόσα ερεθίσματα σε ένα χώρο όπως είναι η φυλακή επόμενο να γεννιούνται σκέψεις , σκέψεις σαν ποιήματα .
Μέρος αυτών των συναισθηματικών στιγμών απαγκιάζουν στις σελίδες του βιβλίου .
Αγαπημένοι μου φίλοι και φίλες κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την κ. Κοντογιάννη που με έβαλε εκ νέου στην φυλακή , καθώς τον Γιώργο Ευσταθίου και την Κατερίνα Θανοπούλου από τις εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ που αμέσως εμπιστεύθηκαν τις σκέψεις μου .
Πρωτίστως βέβαια τους έγκλειστους συνταξιδιώτες των φυλακών που στη δύσκολη καμπή της ζωής μου , μου έδωσαν και μου δίνουν δύναμη … ! …
. Σας αφήνω με την αγαπημένη μου ευχή :
Υγεία να έχουμε και ξύστρα για το μολύβι μας !!!
Σας ευχαριστώ .!
( Από την παρουσίαση του βιβλίου ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ μέρος της σειράς ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ .. )
Κυριάκος Σάμιος
2018--2020 παιχνίδι με το θέατρο --
Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ Ιάκωβου Καμπανέλλη
Μάρτης Απρίλης 1988
Το ΤΑΒΛΙ Δημήτρη Κεχαίδη
Δεκέμβρης 1984
η ΒΕΡΑ Δημήτρη Κεχαίδη
Σκηνοθεσία Λευτέρης Μπαρδάκος
Συντονισμός Τάσος Παπαηλίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου