Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

Τέχνη ΜΕΣΑ με θέα το ΕΞΩ .. !

 

 

Χρήσιμο ξεχωριστό δώρο  που φέρνει κοντά δύο κόσμους .!

 

   ΤΟ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

 

Σειρά 18 Βιβλίων  που αφορούν τις φυλακές Τίρυνθας και Ναυπλίου  από τις εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ 

Στην εν λόγω σειρά ανήκει και το  ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ

….Κάντε δωρο  ένα βιβλίο  με  βιωματικές εμπειρίες   , ευκαιρία να αποδράσετε για λίγο  από τον έξω κόσμο στον ..κόσμο της φυλακής..

….. ΄Άλλη ενέργεια  και ζέση  αποκτούν οι λέξεις , στιγμές και τα ρυμουλκούμενα   νοήματα τους όταν λούζονται με το φως που εκπέμπει  ένα ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

…… Δώρο γνωριμίας  αφού  στις σελίδες του  αποτυπώνεται  η εκφραστική φωνή των εγκλείστων  καλλιτεχνών .

 


Η σειρά κυκλοφορεί  στα βιβλιοπωλεία και απ ευθείας  από τις εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ  Ακαδημίας 76   Τ.Κ.  10678 Αθήνα   τηλέφωνα : 2155155600   6945929902

 

Σκίτσο   του έγκλειστου  Ι. Ν. Μπ.

                 Η  τραγιάσκα .. !          (  4  )

 

Όχι  αυτό  είναι άλλο καπέλο . ΄Άλλη τραγιάσκα . Την κουβαλώ μαζί μου από φυλακή σε φυλακή . Δώρο  ενός αγαπητού συγκρατούμενου . Ανταμώσαμε στις φυλακές Τρικάλων . Δεν την λες και νορμάλ  την γνωριμία μας  αφού  προέκυψε  από ένα  απρόσμενο  επεισόδιο . Ήταν  η στιγμή που άναψε ένας καβγάς έξω από τα μαγειρεία  χώθηκα ανάμεσα τους  και  προστάτεψα  τον Νώντα . Στην ουσία τον γλύτωσα  από χοντρό μπλέξιμο .  Το εκτίμησε δεόντως και γίναμε φίλοι .  Την φοράω συνέχεια  με ακολουθεί και την ακολουθώ . Η σκιά που μου προσφέρει  δεν είναι τίποτα  μπρος στην  συναισθηματική  αξία της . Γιαυτό σας λέω πως αυτό είναι άλλο καπέλο .!

-----  Αντώνη  η τραγιάσκα δική σου . Δωράκι  από μένα για σένα .  Να την φοράς και να την προσέχεις  για να θυμάσαι τον φίλο σου τον Νώντα .

Τα λόγια αυτά χαράχθηκαν στο μυαλό μου , όπως και η σκηνή του αποχαιρετισμού μας , λίγο πριν πατήσει το πόδι του  στην .. έξω  κοινωνία .

Να  μαι  τώρα  κι  εγώ  ο Αντώνης  στο προθάλαμο του Αρχιφυλακείου  να περιμένω  για τον έλεγχο και την διαδικασία  χορήγησης του περιβόητου κίτρινου  χαρτιού .  Ο χρόνος της φυλακής   δυσκίνητος , πόσο μάλλον τούτη η ξεχωριστή στιγμή , στο μεταίχμιο της ελευθερίας μου . Η βουή της πόλης  έρχεται καθαρά στα  αυτιά μου . Η βιασύνη των αυτοκινήτων  που διασχίζουν  τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας  κινητοποιεί  την φαντασία . Αναρωτιέμαι ,δηλαδή σε λίγο θα χωθώ κι εγώ στην βουή ??Κλιμακούμενη διαπίστωση …  Με  χαρακτηριστική ηρεμία  στρίβω ένα ακόμη τσιγάρο ,. Στην Τρίτη ρουφηξιά  αποδεσμεύω  μ ένα φύσημα  την κάπνα  ψηλά στο ταβάνι και αφήνω το βλέμμα μου  να καταγράψει τους ελιγμούς και  τις χορευτικές φιγούρες  του καπνού . Τα χείλη μου ασυναίσθητα ψελλίζουν :.. Κίτρινο  χαρτί ..Χμ !  Με περιμένει κανείς έξω ?? Αύριο άραγε πού  θα  βρίσκομαι ??    Στα χέρια μου η τραγιάσκα του Νώντα  εδώ και κάμποσα λεπτά της ώρας  γίνεται  σάκος του μποξ  που απορροφά  τις αρνητικές σκέψεις .

      Τα δάχτυλα μου  περιπλέκονται  και παιχνιδίζουν με την τραγιάσκα  στριφογυρίζοντας την με αγαπησιάρικο τρόπο. Νιώθω την παρουσία του Νώντα  μέσω  αυτής και όσο να πεις αυτό κάτι είναι .

  Ωστόσο  κινητικότητα στο Αρχιφυλακείο  κι εγώ όμως στην αναμονή ..

   ΄Εμαθα στη φυλακή και στριμώχνω τον χρόνο  στο τσεπάκι . Αυτό κάνω και τώρα , με την παλάμη του χεριού μου  βουτάω στην τρύπια τσέπη και περισυλλέγω  τα θραύσματα . ΄Ένα ξεχασμένο ραβασάκι  τα ιδρωμένα δάχτυλα μετριάζουν τις ζάρες του χαρτιού . Όλα πλέον είναι καθαρά και ευανάγνωστα :

 Χαιρετίσματα  πες στον δικό σου

Το αδέλφι τον κολλητό σου

Για το θέμα του από  νωρίς

Βρήκα λύση να του πεις ..

Κομμάτιασε το όνειρο

Όνομα και επώνυμο

Από την πύλη να χωρέσει

Να περάσει και να τρέξει ….

 

Απορροφημένος για κάμποσα δευτερόλεπτα ,  ακούω  μια φωνή , μου φάνηκε να βγαίνει από βυθό πηγαδιού , τόση ήταν η  αφηρημάδα μου .

 

 

------  Αντώνη  έλα  ήρθε η σειρά σου … ακούμπα τα πράγματά σου εδώ ..   Επιτέλους , περνάω στο γραφείο  γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος  στα λιγοστά προσωπικά είδη  ,  ακούω σχετικές συμβουλές  και προτροπές , ανταλλάσω  χειραψίες με κάνα δύο  υπαλλήλους , φοράω την τραγιάσκα  και προχωρώ προς την τελική έξοδο .

Στέκομαι για λίγο . Κάνω μεταβολή και ρίχνω τελευταία ματιά  στο εσωτερικό   χώρο της φυλακής .  Ο  φύλακας έχει ήδη μισανοίξει την βαριά σιδερένια πόρτα και περιμένει το πέρασμα μου .

   Στα επόμενα λεπτά ένας βαρύγδουπος μεταλλικός ήχος  πέφτει σαν τελεία  στο τέλος της σελίδας  .  ΄Ηδη πίσω μου εκτός από τον μεταλλικό κρότο  αφήνω και το πακέτο του εγκλεισμού μου . Επτά χρόνια !!!  Ας είναι …..! Και να που τούτη την στιγμή

  υπό την σκέπη της τραγιάσκας  ξετυλίγω τον βηματισμό μου  και βιώνω  τις  πρώτες  σελίδες  μιας καινούργιας ζωής ! 

                              κυρ...σαμ  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: